Program Socrates_Comenius
Dodano 09 listopada 2003

Program Socrates_Comenius

Plakat programu Socrates – Comenius

Program Wspólnoty Europejskiej Socrates-Comenius Projekt Szkolny realizowany w roku szkolnym 2002/2003.

„Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu Finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach programu Socrates – Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności”
Temat projektu „Trzy regiony w procesie integracji europejskiej”. Projekt miał na celu promowanie pozytywnej świadomości o Unii Europejskiej wśród uczniów, nawiązanie stałych kontaktów między uczniami szkół, poszerzenie wiedzy uczniów z historii i rozwoju Unii Europejskiej w danym kraju.

Projekt był realizowany z grupami uczniów (10-15) w wieku od 16-18 lat.

Koordynatorzy projektu: Katarzyna Pęksa, Magdalena Frankiewicz

Nauczyciele współpracujący : Marlena Krzyżostaniak, Jadwiga Szewczyk, Paweł Mitura, Urszula Płońska

Szkoły partnerskie

Ludwig – Frank-Gymnasium z Mannheim Niemcy

The Royal High School z Edynburga Wielka Brytania

W roku szkolnym 2002/2003 zrealizowano następujące zadania:

poszczególne szkoły przygotowały i nagrały prezentacje wideo, w których wszyscy uczestnicy projektu przedstawili się,
uczestniczący w projekcie uczniowie regularnie prowadzili korespondencję (e–mails ) z partnerami z pozostałych szkół ( co najmniej raz w tygodniu),
po każdej prezentacji szkoły wymieniały uwagi i pytania dotyczące przesłanych materiałów,
szkoły opracowały prezentacje multimedialne swoich regionów:uczniowie naszej szkoły przygotowali i wydali gazetkę szkolną dotyczącą integracji europejskiej i naszego projektu – gazetka do pobraniaszkoła polska
szkoła szkocka
szkoła niemiecka
w kwietniu 2003 r. w Mannheim odbyło się spotkanie robocze uczestników projektu, na którym omówiono i oceniono zadania wykonane do momentu spotkania oraz przygotowano i zredagowano kwestionariusz oceniający perspektywy i nastawienia obywateli trzech krajów do Unii Europejskiej,
uczniowie przeprowadzili wstępną część badań za pomocą opracowanego kwestionariusza, ze szczególnym uwzględnieniem nadziei i marzeń Polaków związanych z członkostwem w Unii
uczestnicy projektu urządzili i cały rok sprawowali opiekę nad salą unijną,
zorganizowaliśmy na terenie szkoły Dzień Europejski we współpracy z kołem integracji europejskiej, działającym w naszym zespole szkół.